Strategia Grupului Saint-Gobain

Strategia Grupului se concentreaza asupra cladirilor prietenoase pentru utilizatori si mediul inconjurator

Ambitia Saint-Gobain este aceea de a fi lider mondial pe pietele de habitat, oferind solutii inovatoare pentru a raspunde provocarilor fundamentale la nivel mondial in materie de dezvoltare, energie si mediul inconjurator. Implementarea proiectelor referitoare la Habitat reprezinta o prioritate strategica a Grupului.

Saint-Gobain aduce constant inovatii in ceea ce priveste confortul, eficienta din punctul de vedere al costurilor si durabilitatea caselor din intreaga lume. Solutiile Saint-Gobain se intind de la ferestre cu autocuratare si sticla fotovoltaica pana la sisteme de izolare inteligente, sisteme de alimentare cu apa, solutii solare si distributia de materiale de constructii.

In calitate de lider de piata in domeniile in care activeaza, Grupul Saint-Gobain ofera solutii pentru cele mai mari provocari ale eficientei energetice si protectiei mediului.

Modelul de dezvoltare al Grupului, organizat in jurul a trei sectoare (Distributia Materialelor de Constructii, Produse pentru Constructii si Materiale Inovatoare), contribuie la aceasta strategie.

 

Lider in locuinte durabile

Constructii durabile - Imbunatatirea habitatului si a vietii noastre de zi cu zi

Saint-Gobain a luat decizia strategica de a deveni un model de referinta in ceea ce priveste habitatul durabil si piata de constructii. Avand o viziune pe termen lung, Grupul dezvolta produse si servicii pentru clientii sai care contribuie la constructiile durabile. In acest fel, proiecteaza solutii inovatoare, de inalta performanta care imbunatatesc habitatul si viata de zi cu zi.

 

O provocare internationala

Investitia in solutiile pentru habitat reprezinta una dintre provocarile majore cu care se confrunta atat economiile cele mai mature cat si economiile in plina dezvoltare. Guvernele din intreaga lume adopta politici menite sa imbunatateasca locuintele si conditiile de munca si sa diminueze consumul de energie in sectorul constructiilor, in pofida accelerarii incalzirii globale si a diminuarii resurselor naturale.

* Sursa: “Building Design and Construction: Forging Resource Efficiency and Sustainable Development”, United Nations Environment Program-Sustainable Buildings and Climate Initiatives (UNEP-SBCI).

 

O piata in miscare

Inovatiile tehnologice rapide in industria de constructii ajuta la progrese semnificative in ceea ce priveste calitatea arhitecturala si performanta de mediu a cladirilor.

Dezvoltarea tehnicilor de constructie si expansiunea semnificativa a internetului au condus la o cerere tot mai mare in randul mesterilor care cauta solutii de distributie din ce in ce mai eficiente si mai inovatoare.

Aceste tendinte stau la baza crearii a noi oportunitati pentru Saint-Gobain sa dezvolte pentru clientii sai solutii cu valoare adaugata pentru constructie si renovare, astfel incat sa se asigure ca aceste cladiri sunt eficiente din punct de vedere energetic, confortabile, sanatoase si estetice, protejand in acelasi timp resursele naturale.

Solutiile pentru habitat reprezinta peste 80% din pietele noastre finale

 

Materiale de inalta performanta

Divizia de Materiale de inalta performanta ofera solutii cu valoare adaugata pentru diferite aplicatii in constructii si industrie.

Expertiza intr-o gama larga de tehnologii ii permite Grupului sa obtina cat mai mult din natura complementara a celor trei categorii de materiale (materiale ceramice, polimeri de inalta performanta si fire din fibre de sticla).

Ca rezultat, Saint-Gobain poate proiecta solutii pentru a satisface nevoile specifice ale clientilor sai, de multe ori in nise industriale, care sunt bine adaptate la strategiile de co-dezvoltare.

 

Pozitie unica pe piata de profil

Saint-Gobain este unic pozitionat, avand obiective strategice complementare in ceea ce priveste materialele de constructii si tehnologiile de inalta performanta:

  • Este lider mondial sau european in toate activitatile sale, oferind solutii locale adaptate la nevoile fiecarei piete.
  • Are un portofoliu de neegalat de produse si solutii care raspund nevoilor de eficienta energetica.
  • Intelegerea profunda a nevoilor profesionistilor, dobandita prin contactul zilnic cu clientii, face posibila adaptarea solutiilor Grupului la cerintele extrem de specifice ale pietei.
  • Are un potential remarcabil de inovare si un mare angajament fata de cercetarile din domeniul materialelor de constructie.
  • Cultura sa de excelenta operationala ofera Grupului o robustete impresionanta si mai ales capacitatea de a raspunde rapid la schimbarile din mediul economic.
  • Setul sau solid de valori testate ajuta la construirea relatiilor de durata cu toate partile interesate, de la clienti si angajati la furnizori, subcontractori, actionari si comunitate

Prezent in 67 de tari, avand 67 de rampe de lansare catre dezvoltare

 

Cultura inovatiei

Una din cele mai inovatoare 100 de companii din lume

Cercetarea si inovarea se afla atat in centrul strategiei Saint-Gobain cat si al politicii de responsabilitate sociala. Initiativele in curs ale Grupului in acest domeniu dau rezultate: in 2014 Saint-Gobain a fost clasat de catre Thomson Reuters in « Top 100 cele mai inovatoare companii la nivel mondial », pentru al patrulea an consecutiv.

Aceasta este o responsabilitate extrem de importanta pentru echipele Grupului, precum si o sursa majora de motivatie. Prin inovatiile acestora, echipele Saint-Gobain joaca un rol deosebit in reducerea impactului asupra mediului al cladirilor, proceselor precium si in dezvoltarea de noi solutii de inalta performanta.

Unul din patru produse Saint-Gobain vandute astazi a fost dezvoltat in ultimii cinci ani.

Cercetarea si inovarea se afla in centrul strategiei Saint-Gobain. Cercetarea Grupului se concentreaza atat pe inovatii revolutionare, cat si pe imbunatatirea continua a produselor, proceselor si serviciilor, acordand o atentie deosebita clientului si nevoilor acestuia.

Saint-Gobain continua sa dezvolte abilitatile echipelor de cercetare, in special in zona solutiilor pentru habitat, prin efectuarea de programe business majore. Programele, care acopera atat caracteristicile fizico-chimice ale materialelor si functiile lor, sunt impartasite de activitatile grupului si legate direct de prioritatile strategice ale echipelor de marketing. Programele functionale din domeniul acusticii, eficientei energetice a cladirilor si rezistentei la foc, de exemplu, au ajutat Grupul Saint-Gobain sa poata defini si masura caracteristicile tehnice ale Caselor Multiconfort. Implementarea acestui concept de marketing presupune o intelegere profunda a climatului local, a culturii si a reglementarilor acestuia.

Echipele de cercetare ofera perspective valoroase datorita abilitatilor lor din domenii (ex. metrologie) asupra caracteristicilor termice, acustice, vizuale, dar si de confort si sanatate.

 

Un nou program de business dedicat calitatatii aerului din interior

Un nou program de business dedicat imbunatatirii calitatii aerului din interior a fost creat in 2013 pentru a consolida competentele din acest domeniu si pentru a imbunatati capacitatea Saint-Gobain de a dezvolta noi tehnologii-cheie.

Calitatea aerului din interior a devenit in ultimii ani o componenta majora a confortului in locuinte, iar Saint-Gobain deja lucreaza la solutiile de maine pentru a raspunde acestui tip de nevoie.

Mai multe studii internationale, inclusiv cel efectuat de Observatorul francez privind calitatea aerului din interiorul cladirilor (OQAI), au fost efectuate pentru a identifica si descrie poluantii care se gasesc in casele in care locuieste o singura familie, dar si in apartamente si in cladiri deschise publicului. Aceste studii au aratat importanta calitatii aerului pe care il respiram si impactul pe care acesta il poate avea asura sanatatii noastre.

Una dintre misiunile cercetatorilor a fost de a masura emisiile compusilor organici volatili (COV) care s-ar putea afla in produsele Saint-Gobain si de a gasi solutii inovatoare pentru reducevrea sau eliminarea acestora. Un alt domeniu de cercetare se refera la identificarea si evaluarea tehnologiilor de purificare a aerului, integrate in filtre de purificare a aerului, gips-carton, diverse straturi ale peretelui ce urmeaza a fi vopsit, dar si alte materiale de constructie.

Departamentul de cercetare si dezvoltare ofera de asemenea suport tehnic pentru renovarea caselor Multi-Confort sau constructia altora noi prin masurarea calitatii aerului interior.

 

Centrele noastre de cercetare 

Cu noul sau centru in Chennai, India, Saint-Gobain are acum sapte centre de cercetare importante functionale care deservesc toate activitatile. Aceste centre mentin si dezvolta abilitatile si tehnologiile-cheie ale Grupului la cel mai inalt nivel. Datorita dimensiunii lor si a profilului multidisciplinar, aceste centre permit mult mai usor Grupului sa interactioneze eficient cu scoli si universitati, sa monitorizeze si sa anticipeze progresele stiintifice, dar si sa recruteze talente de top.

Grupul are, de asemenea, douasprezece centre de cercetare dedicate activitatilor specifice si aproximativ 100 de centre de dezvoltare la nivel mondial. Situate aproape de clienti, in aceste unitati se dezvolta noi produse si procese, in stransa colaborare cu echipele de marketing si de productie.

 

Structurile "Habitat"

Organizatiile Habitat, prezente in 38 de tari, conecteaza si coordoneaza diferite marci Saint-Gobain cu scopul de a dezvolta o gama functionala comuna a tuturor solutiilor pentru habitat.

Aceste organizatii promoveaza dialogul intre echipele implicate in cercetare si cele de marketing si ajuta la punerea in aplicare a proiectelor la nivelul diferitelor divizii ale Grupului. Numarul proiectelor in ceea ce priveste inovatia la nivelul diviziilor Saint-Gobain este in crestere, consolidat prin cultura Grupului de parteneriat si co-dezvoltare alaturi de clientii si partenerii externi. In plus, Saint-Gobain are numeroase parteneriate cu institutii stiintifice si academice.

 

Dezvoltarea inovatiilor eco-responsabile

Evaluarile ciclului de viata sunt efectuate pentru toata familia de produse Saint-Gobain pentru a masura impactul acestora asupra mediului. Aceste evaluari permit Grupului Saint-Gobain sa reduca impactul produselor sale asupra mediului. Cultura eco-inovatiei este extinsa la nivelul tuturor diviziilor Grupului, pe toate pietele sale.

De asemenea, Grupul face eforturi constante pentru reducerea amprentei ecologice a proceselor sale industriale. In mod similar, o atentie deosebita este acordata reciclarii produselor sale. In ceea ce priveste transportul materialelor, cercetatorii nostri isi folosesc abilitatile pentru a dezvolta noi modele pentru un transport  mai eficient si in acelasi timp in deplin respect fata de mediul inconjurator.

Conceperea de produse care reduc semnificativ impactul asupra mediului al cladirilor si a infrastructurii care le folosesc.